środa, 27 października 2010

Zdrowie z ORBITREKIEM

"Nic tak nie niszczy organizmu, jak długotrwała fizyczna bezczynność".
Arystoteles

O tym, że sport jest zdrowy napisano wiele książek jest to niezaprzeczalny fakt potwierdzony w medycynie zachodniej i tej naturalnej. Każdy kto chce dożyć późnej starości z uśmiechem na twarzy, nie przeziębiać się, wyleczyć dolegliwości układu krążenia (zimne stopy, zimne dłonie), problemy trawienne (np. wzdęcia), depresję i wiele innych powinien ruszać się jak najczęściej. Bardzo pomocne są różnego rodzaju przyrządy do ćwiczeń. Ja osobiście używam Orbitreka i jestem z niego bardzo zadowolony.


„Korzyści z trenowania na orbitreku:
• jest idealnym urządzeniem dla osób starszych oraz tych, które posiadają problemy z dolegliwościami pleców, kolan czy bioder. Dzięki temu, że ruch jest płynny, a stopy nie uderzają o podłoże - nacisk na aparat kostno-stawowy jest zminimalizowany,

• ruch wykonywany na orbitreku przypomina połączenie pieszej wycieczki, jazdy na nartach biegowych oraz jazdy na rowerze, dzięki czemu urozmaica trening i zapobiega nudzeniu się podczas ćwiczeń,
• trenażer eliptyczny pozwala na trening całego ciała i angażuje wszystkie większe partie mięśniowe. Dzięki temu doskonale wzmacnia zarówno dół jak i górę ciała, co wpływa na odpowiedni wygląd całej sylwetki,
• regularny trening na orbitreku zwiększa zdecydowanie gęstość naszych kości, co ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o zapobieganie osteoporozie,

• dzięki eliptycznemu ruchowi wykonywanemu na tym urządzeniu, nawet bardzo intensywny trening wydaje się lżejszy niż na innych maszynach,

• przeciętnie osoba ćwicząca na orbitreku spala około 13 kalorii na minutę, co jest bardzo dobrym wynikiem, jeżeli porównać to z innymi urządzeniami cardio,

• jako jedno z niewielu urządzeń pozwala na trenowanie górnych partii mięśniowych, które są w większości zaniedbywane podczas treningów na innych maszynach cardio.(…)”


„Korzystanie z tego urządzenia sprzyja uzyskania wysportowanej i zdrowej sylwetki, dlatego warto uwzględnić trening na orbitreku w swoim planie fitness, abyśmy mogli przekonać się o jego zaletach”.


Źródło do całego artykułu:
http://vitalia.pl/...


Najtańsze (często lepsze od tych droższych) ORBITREKI (np.: ORBITREK MAGNETYCZNY BE 6730), możemy kupić za 600 – 800 zł. Najdroższe modele, takie jak ORBITREK SATURA E EXT często przekraczają 8 tys. zł. Nie martwcie się jeśli nie macie takich pieniędzy. Zawsze możecie kupić używanego ORBITREKA w niezłym stanie na jednej z licznych internetowych aukcji.

czwartek, 21 października 2010

Jaka dieta taki seks

Wstęp:
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że na jakość ludzkiego życia ma wpływ dieta. Zapomnieliśmy o naukach starożytnych medyków, którzy często mówili: „Jesteś tym co jesz” oraz „jesteś tym co pijesz”. Najnowsze badania udowadniają, że dzięki zdrowej diecie możemy nie tylko uniknąć lub zwalczyć wiele chorób cywilizacyjnych ale również poprawić jakość życia seksualnego. Musimy spojrzeć prawdzie w oczy co trzecia para w Polsce nie może mieć dzieci, a winą obarcza się zanieczyszczenie środowiska oraz spożywanie tłustych, rafinowanych pokarmów z dużą ilością konserwantów i cukru.

Naukowcy odkryli już ponad 300 roślin, które maja pozytywny wpływ na życie seksualne oraz udowodnili (Jean Carper, Żywność twój cudowny lek, Poznań 2008, s. 383) że dieta wysokotłuszczowa może wpływać niekorzystnie na męskie hormony. Wiele osób często myśli, że spożywanie dużej ilości mięsa w Fast foodach (tak jak twardziele na amerykańskich filmach) obdarzy ich jakąś „supermęskością”. Niestety badania naukowe mówią coś zupełnie innego. Jak już wspomniałem naukowcy udowodnili, że spożywanie zbyt dużej ilości mięsa oraz pokarmów bogatych w tłuszcz ma negatywny wpływ na męskość.

Seksualna profilaktyka:
Istnieje wiele pokarmów, które warto spożywać profilaktycznie – co zaowocuje w przyszłości ;) Naszym podstawowym eliksirem powinno być wszystko co zawiera witaminę C. Badania udowodniły, ze niedobór tej witaminy może powodować poważne uszkodzenia jąder, doprowadzające do niedoboru i zaburzeń składu nasienia. Mimo wszystko nawet jeśli ktoś cierpi na bezpłodność, ma problemy seksualne itp. nie powinien się poddawać ponieważ wyniki badań są bardzo optymistyczne i mówią, że nasycenie organizmu witaminą C może przywrócić płodność!

Pomijając szczegóły związane z badaniami naukowymi (które znajdziecie w książce Jean Carper) przejdę od razu do ich ustaleń końcowych. Otóż stwierdzono, że witamina C działa korzystnie na nasienie, gdyż jest przeciwutleniaczem. Zabezpiecza plemniki przed atakami wolnych rodników i przywraca sprawność seksualną. Aby być zdrowym lub wyleczyć się z dolegliwości tego typu powinniśmy spożywać duże ilości warzyw i owoców każdego dnia, szczególnie paprykę i brokuły, jak najczęściej pić świeżo wyciśnięte soki z cytrusów, jeść cebulę, czosnek, truskawki i kalafior. 


Wniosek końcowy:
Niezależnie od stylu życia każdy powinien jeść pokarmy zawierające duże ilości witaminy C!







Polecam poniższe artykuły:
 Dieta zwiększająca libido, Afrodyzjaki na talerzu - http://dietetycy.org.pl/dieta-zwiekszajaca-libido-jak-jedzac-rozbudzic-zmysly/

Jak za pomocą diety zwiększyć libido…- http://nutriporta.wordpress.com/2011/02/08/jak-za-pomoca-diety-zwiekszyc-libido/

sobota, 16 października 2010

Błonnik na zdrowie!

W diecie Europejczyków XXI wieku często dominują pokarmy typu: Fast food, kanapka (z białym pieczywem) z masłem i szynką, napoje gazowane, słodkie soki z kartoników, jogurty, mięso, sery, słodycze, twarożki i jaja. Niektóre z wymienionych pokarmów (jogurt naturalny, jaja, twaróg z pewnego źródła) są zdrowe, a pozostałe wpływają negatywnie na nasz organizm. Niestety żadne z nich nie posiada w sobie błonnika, który jest odpowiedzialny za oczyszczanie naszego organizmu z toksyn, odchudza oraz zmniejsza ryzyko nowotworów (szczególnie raka jelita grubego).

Drogi czytelniku niezależnie od tego jaką kuchnię preferujesz, tłustą, bogatą w słodycze, niezdrową lub bezmięsną powinieneś zawsze pamiętać, że bez pokarmów bogatych w błonnik nie zajdziesz daleko. Błonnik jest odpowiedzialny za regularne wypróżnienia, które według wielu specjalistów powinny następować minimum 3 – 4 razy w tygodniu. Według prof. Michała Tombaka zdrowy człowiek wypróżnia się codziennie!

Istnieje wiele stron internetowych, blogów itp. opisujących zdrowotne właściwości różnych pokarmów. Na większości z nich nie ma odniesień do badań naukowych. Dlatego ja postanowiłem się „wysilić” i przybliżyć Wam wyniki badań, które udowadniają nie tylko fakt, że błonnik jest zdrowy i ale również wspomaga leczenie wielu chorób, m.in.: zespołu jelita nadpobudliwego, uchyłkowatości jelita grubego, wszystkich rodzajów raka układu pokarmowego oraz zaparć i wzdęć.


"Wiem dobrze, że dla ludzkiego ciała jest wielką różnicą, czy chleb jest biały, czy grubo mielony, z mąki z otrębami, czy bez" – Hipokrates


Do pokarmów bogatych w błonnik zaliczamy wszystkie włókniste owoce i warzywa (królują tu jabłka, marchew, śliwki, figi i daktyle) oraz otręby i wszelkie grubo mielone przetwory zbożowe (oraz ryżowe – szczególnie ryż brązowy), kasze, płatki i razowe pieczywo (szczególnie orkisz). Badania naukowe (Jean Carper, Żywność twój cudowny lek, s. 127 – 129) dowodzą, że produkty te są naturalnymi środkami przeczyszczającymi, które działają łagodnie i dużo bardziej bezpiecznie niż wiele leków. Dr W. Grant Thompson, gastroenterolog z uniwersytetu w Ottawie, w swojej książce o czynnościach jelit, stwierdził, że pokarmy bogate w błonnik są „(…) najbezpieczniejszym, najtańszym i najbardziej fizjologicznym środkiem leczącym i zapobiegającym [m.in.] zaparciom”.

Inny prof. (z tej samej dziedziny) Gerald Friedman, z nowojorskiej Akademii Medycznej Mount Sinai udowodnił, że dieta bogata w pokarmy zawierające błonnik stanowi podstawę w leczeniu zespołu jelita nadpobudliwego.

Nie pozostaje nam nic innego ja dodać m.in. owoce, warzywa oraz razowe pieczywo do naszej diety i cieszyć się życiem :)

Dziękuję wszystkim czytelnikom mojego bloga :)


Przydatne linki:



Popularne artykuły