wtorek, 8 lutego 2011

Ja i zdrowie



Od wielu lat interesuję się sportem, zdrowym odżywianiem, wegetarianizmem i wszystkim tym co pomaga w osiągnięciu szczęśliwego życia. Na mojej stronie nie znajdziecie uniwersalnego lekarstwa na wszystkie choroby. Obce są mi również diety cud, które bardziej szkodzą niż pomagają. Uważam, że każdy kto chce być zdrowy powinien opracować sobie optymalną dietę, prowadzić aktywny tryb życia i nauczyć się walczyć ze stresem.

Dzięki lekturze wielu książek zrozumiałem, że człowiek jest jednym „niesamowitym” organizmem, który jest całością. Takie holistyczne (całościowe) podejście oznacza, że jeśli cierpi któryś z narządów naszego ciała (np. nerki) to tak naprawdę choruje całe ciało. W takim wypadku leczenie (tylko) chorego narządu nic nie da – może co najwyżej tymczasowo usunąć skutki choroby. Myślę, że każdy inteligentny człowiek zgodzi się ze mną, że aby się w pełni wyleczyć trzeba usunąć przyczynę choroby a nie tylko skutek.

Wszystko co znajdziecie na tej stronie jest oparte m.in. na pismach św. Hildegardy z Bingen, książkach profesora Tombaka, Elżbiety Cybulskiej, Jean Carper oraz wielu innych znawców medycyny Zachodniej i naturalnej. Poza tym codziennie wzbogacam swoją wiedzę czytając liczne w "świecie internetu" strony poświęcone tematyce zdrowotnej,dietetyce itp.

A teraz kilka słów o mnie: Kiedyś byłem strasznym "nerwuskiem", miałem obfity trądzik i nadwagę. Byłem chorowity, często się przeziębiałem i zażywałem dużo antybiotyków. Niestety nigdy nie trafiłem, na lekarza (chodzi tu głównie o dermatologów), który zamiast antybiotyków zaleciłby mi jakąś dietę albo zmianę stylu życia. Nikt mnie nigdy nie uświadomił jak ważne jest właściwe odżywianie.

Moje życie uległo zmianie kiedy zacząłem uprawiać sport i czytać książki poświęcone medycynie naturalnej. Przestałem jeść słodycze (batoniki, słodkie czekolady), które w obecnych czasach składają się głównie z konserwantów (przeczytajcie kiedyś skład waszej ulubionej bombonierki a znajdziecie tam mnóstwo E dodatków). Ograniczyłem jedzenie mięsa i zrezygnowałem z wędlin, odradzam wam konsumpcję kiełbas, szynek i podobnych wyrobów ponieważ w obecnych czasach to (podobnie jak słodycze) jeden wielki konserwant, który zniszczy wasze zdrowie. 

Jest wiele zasad dzięki, którym można osiągnąć pełne zdrowie, poprawić swoje samopoczucie i nauczyć się cieszyć z każdej chwili. Mam nadzieję, że moje przemyślenia pomogą choć jednej osobie :)




Jedzenie, picie, sen, miłość cielesna - wszystko z umiarem.



Hipokrates

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie napisałeś o zdrowiu. Autorytety, które poruszyłeś dają świetne przykłady postępowania. Najbardziej podoba mi się cytowane zdanie Hipokratesa. Ja staram się odżywiać zdrowo lecz nie zawsze wychodzi ale sport - bieganie to kocham i wiem że jak przestaję to dopadają mnie różnego rodzaju choroby, zmęczenie dlatego jestem naprawdę zaciekawiony tematyką, którą tu przedstawiasz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Kamil Mazurkiewicz
    Słowa szczerości

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły