wtorek, 8 lutego 2011

Sport to zdrowie

"Nic tak nie niszczy organizmu, jak długotrwała fizyczna bezczynność".
Arystoteles

Powyższy cytat jest najpiękniejszym i zarazem najkrótszym wyjaśnieniem jak ważny dla ludzkiego ciała jest ruch fizyczny. W obecnym świecie ludzie żyją w ciągłej dysharmonii, prowadzą siedzący tryb życia, nie doceniają zalet sportu i zdrowej diety – zachowują się tak jakby byli nieśmiertelni. Dopiero po wielu latach, kiedy ich ciało (i dusza) są tak wykończone, kiedy ich system odpornościowy nie daje już rady, kiedy zaczynają się pojawiać problemy zdrowotne – dopiero wówczas ludzie zaczynają się przejmować. Niestety w wielu przypadkach jest już za późno.

Prawda jest taka, że trzeba dbać o siebie od najmłodszych lat. Jeśli ktoś na upartego często odwiedza Fast-foody, często imprezuje i „olewa” wszystkie zdrowotne zasady to na starość będzie typowym emerytem, który musi regularnie brać leki, cierpi na bóle stawów i stracił chęć do życia. Nasze przyszłe i obecne zdrowie w znacznym stopniu zależy od regularnego fizycznego obciążenia, które jest niezbędne (od najmłodszych lat) dla prawidłowego funkcjonowania serca, układu krwionośnego, do wydalania odchodów, toksyn i jednym słowem do ogólnego wzmocnienia całego organizmu. Musimy wiedzieć o tym, że wzdłuż naszego kręgosłupa przebiega główna arteria energetyczna, po której energia, pobrana ze środowiska naturalnego, rozchodzi się po całym ciele. Żeby organizm korzystał z tej energii, trzeba się dużo ruszać. Ruch jest pożyteczny. Ruch jest pożyteczny dla wszystkich – młodych i starych.

Szczególnie dużo ruchu potrzebuje chory organizm. Chory organizm wymaga obciążenia kilkadziesiąt razy większego niż organizm zdrowy. Ci, którzy cierpią na schorzenia serca, układu krwionośnego, źle znoszą zmiany ciśnienia atmosferycznego mogą za pomocą regularnych ćwiczeń tak wytrenować swój organizm, że nie będzie on źle reagował na burze magnetyczne, promieniowanie słoneczne, zmiany ciśnienia atmosferycznego itp.
Człowiek powinien zrozumieć jedną prostą prawdę, że prowadząc aktywny tryb życia, nie tylko chroni swoje zdrowie, ale również może pozbyć się wielu chorób. Co zazwyczaj przeszkadza nam zażywać dużo ruchu? Odpowiedź jest prosta to nasze zwykłe LENISTWO!!!

Spróbujcie zmienić Wasz stereotyp myślenia: „z niczym nie mogę nadążyć, brakuje mi czasu”. Przekonajcie siebie samych, że ruch – to „pożywienie” dla Waszych mięśni, organów wewnętrznych, mózgu, „pożywienie”, bez którego Wasz organizm słabnie, choruje, starzeje się.

Jest masa rozmaitych sportów. Jeśli chodzi o mnie to obecnie wykonuję różne ćwiczenia 2- - 3 razy w tygodniu. Na studiach przez 2 lata trenowałem Judo, a prędzej w szkole średniej przez 3 lata Taekwondo (koreańska sztuka walki). Profesor Tombak w swoich książkach uważa, że na początku powinno się skupić na rzeczach prostych takich jak częste spacery, bieganie i chodzenie boso (hartowanie ciała).

Każdy człowiek jest inny, każdemu odpowiada inny rodzaj sportu dlatego sami musicie wybrać. Najważniejsze abyście po prostu żyli aktywnie ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne artykuły