sobota, 3 września 2011

Trądzik

Są dwa sposoby walki z trądzikiem. Pierwszy z nich polega na odkryciu przyczyny, tego co wywołuje zmiany skórne. W moim przypadku były to konserwanty, nadmiar cukru oraz słodkie napoje gazowane typu cola, sprite itp. Kiedy, jeszcze na pierwszym roku studiów ograniczyłem do minimum ilość E dodatków (konserwantów) w swojej diecie, przestałem pić napoje gazowane, zamieniłem białe pieczywo na razowe, zacząłem jeść śniadania i rozstałem się ze sztucznymi produktami typu chipsy, chrupki, paluszki moje dolegliwości ustąpiły. To był prawdziwy szok, z mojej twarzy zaczęły znikać ogromne krosty, które jeden dermatolog chciał ciąć, a drugi bombardował antybiotykami od których bolała mnie wątroba – szkoda, że wszyscy „specjaliści” u których byłem zapomnieli uświadomić mnie jak ważna w leczeniu trądziku jest dieta. O zdrowym odżywianiu pisałem już wielokrotnie m.in. w artykułach: „Prawidłowe łączenie pokarmów”, „Błonnik na zdrowie” oraz „O mądrym jedzeniu słów kilka” dlatego dziś skupię się na drugim sposobie walki z trądzikiem, czyli pewnym zewnętrznym zabiegu.

Polega on na smarowaniu twarzy cebulą. Sposób ten jest o wiele lepszy od dziwnych żelów i maści dostępnych w aptekach. Możecie go wykonać na dwa sposoby: zetrzeć cebulę na tarce i później przykładać zarówno do zdrowej jak i chorej części twarzy lub przekroić cebulę na pół, ściskać i okrężnymi ruchami smarować twarz. Robiłem tak dawno temu, później kiedy skutki zdrowej diety zaczęły być odczuwalne zewnętrzne zabiegi nie były już konieczne.

W Internecie znajdziecie wiele innych przepisów, maseczek, okładów z gotowanej cebuli zachęt do kupna jakiegoś żelu lub maści z apteki (np. Colagen z nagietkiem). Uprzedzam, że większość tych sposobów nie działa, a z żelami i maściami na trądzik jest tak jak z tabletkami na odchudzanie – w reklamach telewizyjnych wciskają wam bajer aby wyciągnąć od was pieniądze.

P.s. dzięki wieloletnim obserwacjom, oraz badaniach przeprowadzonych na samym sobie doszedłem do wniosku, że alkohol pity z umiarem również jest skuteczny w walce z trądzikiem. W tym miejscu zachęcam do przeczytania mojego arta pt: "Alkohol a zdrowie".


3 komentarze:

  1. Piwo na tradzik? Podoba mi się taka perspektywa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się. U mnie też zmiana diety bardzo silnie wpłynęła na stan skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. co jak co ale po alkoholu to wlasnie wysyfia...

    ja pije 5l wody dziennie (tak chodze lac 2 razy na godzine xd), moj mocz jest przezroczysty praktycznie, ale jem codziennie paczkę wafelkow (z masa kakaowa bez polewy) i wiem, ze gdyby nie dieta, woda i higiena to byloby zle

    aktualnie walcze z poswiatecznym pryszczem nad nosem (3 oko) xD

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły