czwartek, 10 stycznia 2013

Ostateczne zwycięstwo, czyli jak pokonałem blizny po trądziku.



W artykule "Jak pokonałem trądzik. Poznajcie moją historię" (kliknij) opisałem Wam historię mojej długiej walki z dolegliwościami skórnymi. Moje przeżycia są dowodem na to iż kluczowe znaczenie w leczeniu trądziku ma to co jemy i pijemy (czytaj dieta). Nie wiem dlaczego żaden dermatolog nigdy mi nie wspomniał o diecie. Czyżby na medycynie go tego nie uczyli? Dermatolog nie wie, że konserwanty, słodycze i napoje gazowane powodują trądzik? A może chodzi o to, że dieta by od razu zadziałała i kolejne wizyty (płacenie w rejestracji, kupowanie drogich antybiotyków - tetracyklin) by już były niepotrzebne? Chciałbym żeby na moim blogu wypowiedział się jakiś student medycyny albo dermatolog. Chętnie posłucham co ma mi do powiedzenia (po przeczytaniu mojej historii walki z trądzikiem).


Dziś chciałbym Wam opisać mój sposób na "potrądzikowe" blizny. Każdy kto czytał wspomniany artykuł wie, że miałem duże krosty, jedną Pani dermatolog z mojego miasteczka chciała ciąć chirurgicznie. Ostatecznie dieta okazała się najlepszym skalpelem. No ale wróćmy do meritum. Kiedy na studiach zacząłem czytać książki poświęcone dietetyce, zdrowiu, medycynie naturalnej (m.in. Jean Carper i prof. Tombaka) i zmieniłem swoje życie o 180 stopni odczułem znaczną poprawę swojego zdrowia.  W ciągu 2 miesięcy schudłem z wagi 86 kg (przy wzroście 185 cm) do bagatela 68 kg. Zawdzięczałem to opisywanej na tym blogu zasadzie NIE-zapijania do jedzenia, prawidłowych połączeń pokarmów oraz aktywności fizycznej. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę podnieść swoją masę ciała więc zacząłem jeść więcej mięsa pod postacią obiadową (cielęcina, wołowina, kurczak itp.). Za to unikałem wędlin i szynek, w których są konserwanty. Dziś ważę 80 kg i uważam ,że jest to waga idealna :) 

W poprzednim artykule ("Jak pokonałem trądzik. Poznajcie moją historię") pisałem już szczegółowo o tym, że odstawiłem produkty z chemią, barwnikami, konserwantami, a białe pieczywo zastąpiłem razowym. Dlatego nie będę wchodził ponownie w te dietetyczne detale. Kto będzie chciał to przeczyta i się dowie.



Blizny po trądziku...

          Po zmianie diety krosty zaczęły znikać. Bez leków, bez tetracykliny, bez wizyt u dermatologa - unikanie "specjalisty" i zawierzenie diecie okazało się strzałem w dziesiątkę. Strzałem w dziesiątkę w kwestii krost ale pozostały po nich blizny. Przy obu oczach, na lewym i prawym policzku oraz przy wargach. Pojawił się więc nowy problem. Zacząłem czytać książki oraz artykuły poświęcone bliznom "potrądzikowym". Od znajomych dowiedziałem się, że dermatolodzy mają na blizny kilka sposobów, zrywają naskórek, podają chemiczne leki itp. Ja jednak byłem (i dalej jestem) zniechęcony do wizyty u "specjalisty", który po wielu latach studiów medycznych potrafi tylko wypowiedzieć tetracyklina i pieniądze, a o jedzeniu ani słowa - do dnia dzisiejszego (z jednym wyjątkiem ale o tym za chwilę) omijam lekarzy szerokim łukiem.


          Starałem się stosować różne naturalne sposoby, pocierałem twarz cebulą, rumiankiem, zdrowo się odżywiałem, piłem regionalne piwo (nawet myłem buzię w piwie) ale to co działało na trądzik nie chciało zadziałać na blizny. Z pomocą przyszedł dobry przyjaciel naszej rodziny (też lekarz!) Jeden z ostatnich, z którymi potrafię czasem szczerze pogadać), który powiedział o nowym naturalnym specyfiku - KOLAGENIE NATURALNYM. Ten lekarz (kiedyś próbował praktykować akupresurę ale środowiska lekarskie go za bardzo wyśmiewały i zrezygnował - a szkoda!). Lubię z nim czasem pogadać o diecie ale to przyjaciel więc nie zaliczam go do całej reszty, która kiedyś odwiedzałem prywatnie w gabinetach i się zawiodłem.




Czym jest KOLAGEN?


          KOLAGEN jest transdermalnym "superkosmetykiem", który nie tylko w wyraźny sposób poprawia stan cery ale też jest dobry na oparzenia, blizny, trądzik, rozstępy itp. KOLAGEN to podstawa zdrowia skóry i nie tylko. Kolagen występuje w skórze każdego z nas ale od 24-25 roku życia zaczyna go na brakować - dlatego skóra zaczyna się starzeć.


Więcej na temat tego specyfiku przeczytacie w poniższym artykule. Ja od siebie dodam, że od kiedy stosuję KOLAGEN dziewczyny często odejmują mi po kilka lat i lubią głaskać moją skórę twarzy :) Po prostu wyglądam młodziej i cieszę się dużym powodzeniem :)




Obiecany artykuł: 




P.s. Zawsze zamawiam KOLAGENNATURALNY PLATINIUM oraz Krem nawilżający na dzień (NATURAL COLLAGEN INVENTIA) z tej strony:





         
Wszelkie pytania, uwagi piszcie na: jestestymcojesz@interia.pl

19 komentarzy:

  1. nie lubię takich blogów, gdzie reklama goni reklamę. Kolagen nie ma właściwości przechodzenia do epidermy . Faktem jest jedynie to , że w tej formie o ile helisa jest faktyczne taka jak producent zapewnia, może stymulować produkcję naszego kolagenu. Ale błagam ludzie używajcie swojej głowy !!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolagen nie ma możliwości przedostania się przez warstwy naskórka ale rozpad kolagenu czyli aminokwasy, peptydy jak najbardziej. Kolagen pod wpływem kontaktu ze skórą rozpada się na cząsteczki dużo mniejsze. Tak małe że są w stanie przecisnąć się przez pory.

      Usuń
    2. Autor bloga nigdzie nie napisał że kolagen ma właściwości przechodzenia do epidermy. Błagam, ludzie, czytajcie tekst ze zrozumieniem!!!!!!!
      A dopiero później bierzcie się za pisanie komentarzy.

      Usuń
  2. Witam,proszę o inf. gdzie mogę przeczytać ten artykuł o trądziku?
    O co chodzi z tą dietą? Mam syna 17 lat, straszy trądzik i kolagen o 6 miesięcy
    (colvita, żel do smarowania, żel do mycia i piling) nie pomagają.
    Ostatnio nawet zauważyłam poprawę po odstawieniu colvity.

    Co robić? Proszę poradzcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JESTEM MENAGEREM FIRMY COLWAY, CHETNIE UDZIELE RAD I INFORMACJI O PRODUKTACH ;) PROSZE O KONTAKT xlenkax7@wp.pl

      Usuń
    2. Witam,
      przeczytanie mojego artykułu o trądziku jest bardzo proste. Już na początku podałem tytuł, w który wystarczy kliknąć. No, ale jeśli ktoś temu nie podołał to podam bezpośredni adres:

      http://galaktykazdrowia.blogspot.com/2012/12/jak-pokonaem-tradzik-poznajcie-moja.html

      Usuń
  3. Najważniejsze jest by nie wyciskać zaskórników, o zakażenie nie trudno..

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety to faktycznie wygląda jak reklama, ale mniejsza z tym. Czy możesz polecić w tym temacie jakąś wegetariańską alternatywę na walkę z bliznami po trądziku?

    OdpowiedzUsuń
  5. ktoś zamienił czcionkę tekstu na białą? Nic nie idzie odczytać

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj, Czy nadal stosujesz kolagen?

    OdpowiedzUsuń
  7. witaj. Chciałam zapytać jaki rodzaj blizn potrądzikowych miałeś? Czy były to wgłębienia, dziurki czy może przebarwienia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Chciałam zapytać jaki rodzaj blizn potrądzikowych miałeś? Czy były to wgłębienia, dziurki czy może przebarwienia?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety ciągle walczę z bliznami, przeszłam badania i okazało się, że brak u mnie równowagi hormonalnej i być może to jest przyczyną moich problemów. Też miewam stany depresyjne i nie potrafię zaakceptować siebie, więc Twój wpis daj mi trochę nadziei :) postaram się zmienić dietę i może coś z tego będzie, zastanawiam się też nad kupnem kolagenu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Częściowo się z Tobą zgadzam - co do diety przy trądziku ,ale blizn to już dieta nie zlikwiduje. Trądzik tak , blizn nie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zastanawiam się nad zamówieniem tabletek ziołowych z pierwszego miejsca tego rankingu acnegone.pl . Producent twierdzi, że są oparte na ziołach i są bardzo skuteczne. Czy jest może dla nich alternatywa bardziej naturalna, jakie konkretnie zioła stosować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten ranking jest zrobiony przez sprzedawców tychże specyfików. Takim rankingiem można sobie d.... podetrzeć.

      Usuń
  12. Spróbójcie jeść ostropest plamisty po 2 łyżeczki wieczorem to wzmocnicie wątrobę i nie będzie wyrzucać toksyn na skórę. Ostropest zregeneruje wątrobę nawet u pijaka. jest tani- zielarski sklep.
    Nie popijajcie w trakcie jedzenia. Dobry jest też czystek- to zioło do picia-czyści organizm z metali ciężkich i toksyn - polecany przy boleriozie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prawda . ostropest jest bardzo dobry , leczy wątrobę i pomaga w trawieniu. Tylko jak go połykac i nie popijać wodą Jak pisze Anonimowy?. kosztuje ok.8 zl. .

    OdpowiedzUsuń
  14. Z trądzikiem walczyłam ponad 7 lat , dziś jestem szczęśliwa z efektów jakie przyniósł mi krem z śluzem ze ślimaka :-) używałas moze ??? Efekty są rewelacyjne :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły