wtorek, 19 lutego 2013

Nie daj się zniewolić diecie, nie ulegaj nałogom

Nie daj się zniewolić diecie i nałogom.
Rozmaite diety zniewalają coraz więcej osób. Czasem przeglądając fora internetowe i strony na portalach społecznościowych jestem zdziwiony ilością rozmaitych diet i fascynacją z jaką podchodzi do nich wiele osób (głównie młode dziewczyny). Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że wiele osób znajduje się w niewoli wielu diet, często osoby te zmieniają jedną niewolę na drugą (np. stosują głodówkę, a potem dietę węglowodanowa albo białkową). Zniewolenie dietami, fanatyczna chęć odchudzania często prowadzi do wielu chorób takich jak m.in. anoreksja.

Prawda jest taka, że za wszystko jest odpowiedzialny nasz umysł. Człowiek, który jest świadom tego jak działa ludzki mózg (świadomość i podświadomość) nie wpadnie w żaden nałóg i będzie szczęśliwy. Ale o tym już pisałem, linki podaję pod artykułem. Dziś chciałbym napisać kilka słów o samych dietach.

Dieta to takie niewinne słowo, wypowiadane przez prawie wszystkie dziewczyny zarówno te w gimnazjum jak i w szkołach średnich, a nawet na studiach. Dziewczęta (i czasem my faceci) przerzucają się w stosowanych przez siebie dietach. Jedna stosuje dietę Dukana, a inne dietę zgodną z grupą krwi. Od kilku lat furorę wśród celebrytek robi tzw. dieta tasiemcowa (-sic). Czego to ludzie nie wymyślą? Mówi się, że jest to dieta dla najbardziej zdesperowanych grubasów, dla których od zdrowia ważniejsza jest liczba, którą pokazuje waga. ,,Dieta” polega na celowym połykaniu jaj tasiemca, po to aby pasożyt wchłaniał część spożywanej żywności. Niebezpieczna i szkodliwa dla zdrowia. Tasiemiec może osadzić się w mózgu i wywoływać objawy podobne do padaczki lub schizofrenii. Podobno ,,dieta” nadal popularna wśród modelek. Przerażające prawda?

Moim zdaniem wszystkie dziwne diety są niczym innym jak szkodliwymi żywieniowymi "dziwactwami". Dziewczyny nie dajcie się skusić żadnej z nich! Dieta to nie głodówka, ani jedzenie przez jakiś czas tylko jednego produktu żywieniowego. Dietą nie jest jedzenia samych owoców albo picie soków. Diety nie dopasowuje się do grupy krwi, dieta nie polega na głodówce ani na obżarstwie. 

Dieta jest stylem życia, to sposób w jaki kroczysz przez życie. Możesz dbać o swoje zdrowie i odżywiać się zdrowo (wtedy mówi się, że twoja dieta jest zdrowa) albo nie dbać o siebie wtedy twoja dieta będzie niezdrowa. Od ciebie zależy decyzja. Każdy z nas ma wolną wolę i niezależni od podjętej decyzji należy szanować każdego człowieka.

Tak więc zachęcam do nie poddawania się żadnym okresowym dietom, niech wasza dieta będzie jedna na całe życie. A najhlepszą dietą jest umiar w jedzeniu i piciu, rozsądek, brak radykalizmu i optymizm bez którego nie da się cieszyć życiem.

Wzmacniajcie swoją psychikę, zrozumcie jak działa swoja podświadomosć i nie pozwólcie żeby diety doprowadziły was do jednej z wielu chorób, które dotykają coraz większą ilość dziewcząt. Wypowiedź jednej z nich znalazłem dziś w internecie, skłoniła mnie ona do napisania tego posta. oto jej treść:

"Wiesz...z anoreksją jest jak z alkoholizmem...Anorektyczką zostaje się na zawsze.To może głupie porównanie, ale tak jak alkoholicy mówią o sobie "alkoholik niepijący", tak anorektyczka może powiedzieć "anorektyczka jedząca"... Wiem, co piszę, bo sama przez to przechodziłam. Teraz mam malutkiego synka i niby wszystko jest ok.Niby... Tak naprawdę każdy posiłek, każdy kęs przypomina mi o tym,kim jestem... Jem dla synka, nie dla siebie..." - źródło: http://donatella-ana.pinger.pl/ 


Oto artykuły, które mogą pomóc uchronić się przed nałogiem albo wręcz uwolnić się od nałogu i innych chorób. Przeczytajcie to co piszę, nie musicie się ze mną zgadzać ale przeczytać zawsze warto ;) 


Moje artykuły:








5 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twoje artykuly :) Dzieki nim, rowniez zainteresowalam sie dietetyka i jestem zszokowana, ile bledow zywieniowych popelnialam, chcac zrzucic zbedne kilogramy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! :) Cieszę się ,ze moje artykuły Ci się podobają :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Na szczęście nie muszę się odchudzać
    i nigdy nie odchudzałam, to i o dietach cud nic nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diety cud są niebezpieczne dla zdrowia więc to dobrze, że nie miałaś z nimi styczności ;)

      Usuń
  3. siostra bedzie zaskoczona tym co tu wyczytałem

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły