piątek, 12 lipca 2013

Fast food. Trucizna dla mas.

Fragmenty z książki Morgana Spurlocka pt: "Życie w fast foodzie. Co czeka MC człowieka"


"W Nowej Zelandii trzynastoletni Justin Fletcher wykorzystał się w charakterze królika doświadczalnego, by sprawdzić, czy fast food naprawdę ogłupia. Przez dwa dni jadł wyłącznie fast food, a następnie podszedł do serii testów z czytania, pisania na klawiaturze i matematyki. Następnie przez dwa dni jadł normalnie i znowu poddał się testom. Wyniki? Po dwóch dniach fast foodu jego szybkość czytania spadła o ponad 50 procent, jego szybkość pisania o połowę, a zadania matematyczne rozwiązywał o 35 procent wolniej. Stwierdził też, że cierpiał na wahania nastroju, był podenerwowany i ociężały".


"McDonald's swoją pierwszą restaurację w Afryce Południowej otworzył w listopadzie 1995 roku, po czym w ciągu niecałych dwóch lat otworzył trzydzieści kolejnych. Dziś jest tam dziewięćdziesiąt restauracji. To jeden z najlepszych rynków w międzynarodowej historii McDonald's. Południowoafrykańscy specjaliści od żywienia mówią, że szybkie rozpowszechnianie się fast foodu jest czynnikiem składającym się na drastyczne zmiany w odżywianiu mieszkańców Afryki Południowej, gdzie tradycyjna dieta roślinna jest wypierana przez pokarm bogaty w tłuszcz, cukier, wartość energetyczną, za to ubogi w błonnik. Mówiąc w skrócie - McChłam. A otyłość rozprzestrzenia się szybko. Światowa Organizacja Zdrowia twierdzi, że 29 procent mężczyzn i nie mniej niż 56 procent kobiet w Afryce Południowej ma nadwagę, przy czym ich odsetek jest najwyższy w tych okolicach, w których jest najwięcej lokali szybkiej obsługi. Wystarczy dodać dwa do dwóch". 

Od siebie dodam jako ciekawostkę, że w Afryce choroby takie jak rak jelita grubego pojawiły się dopiero w XX wieku razem z Fast foodami.



Film Morgana Spurlocka: 

Super Size Me PL












4 komentarze:

  1. MC Donald's nie jest zdrowy, trąbią o tym wszystkie media... Niestety, branża nie tylko się utrzymuje ale również rozwija. Fast foody wyrastają na każdej ulicy i dopiero jak dostaniemy diagnozę poważnej choroby pada pytanie: "Dlaczego ja?". Dobry artykuł, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, często reklama dźwignią handlu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Popularne artykuły