wtorek, 20 sierpnia 2013

Co który Polak jest zdrowy?


Zanim odpowiesz na powyższe pytanie zapoznaj się ze smutnymi statystykami, które pokazują koszt jaki płacimy za chemię w jedzeniu, zanieczyszczone powietrze i "wyścig szczurów" na rynku pracy. Jednym słowem jest to koszt życia w kraju cywilizowanym.


1. CO CZWARTY POLAK CIERPI NA PROBLEMY PSYCHICZNE. Coraz więcej Polaków choruje psychicznie. Według psychiatrów, dotyczy to co czwartej osoby. Według innych szacunków – co trzeciej. Ponad 1,5 miliona Polaków jest co roku leczona psychiatrycznie w szpitalach. Jeśli chodzi o te zachorowania, to jesteśmy w samej czołówce Europy. Przodują u nas chorujący, ale nie leczący się, bo nie zdiagnozowani. Problem dotyczy 8 milionów dorosłych i 4 milionów w grupie dzieci, młodzieży i osób starszych. 

Źródło informacji: informacje w tv dziś 20 sierpnia 2013 (to był chyba TVN24) oraz ta strona: http://kefir2010.wordpress.com/2013/06/24/co-czwarty-polak-ma-zaburzenia-psychiczne-sytuacja-jest-katastrofalna-jestesmy-w-czolowce-europy/



2. PONAD MILION POLAKÓW MA ZABURZENIA DEPRESYJNE, CHORUJĄ TAKŻE DZIECI



3. PONAD POŁOWA POLAKÓW MA NADWAGĘ. Lekarze biją na alarm! W Polsce 46 procent kobiet i 63 procent mężczyzn ma nadwagę - wynika z raportu przygotowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - PZH.



4. KILKASET TYSIĘCY POLAKÓW NIE WIE, ŻE MA JASKRĘ. TAK TRACĄ WZROK. Brak regularnych badań okulistycznych może się skończyć utratą wzroku - ostrzegają lekarze. Do 16 marca trwa Międzynarodowy Tydzień Jaskry.




5. PONAD TRZY CZWARTE POLAKÓW MA PROBLEM Z KRĘGOSŁUPEM. 




6. 750 TYSIĘCY POLAKÓW NIE WIE, ŻE MA CUKRZYCĘ. 




Poniższe dane pochodzą z tego artykułu: http://www.wprost.pl/ar/404051/Chory-jak-Polak/

7. NA CUKRZYCĘ WIE ŻE CHORUJE PONAD 2,5 mln CHORYCH
8. RAK PŁUC ROCZNIE ZABIJA 21 tys. POLAKÓW
9. RAK JELITA GRUBEGO ROCZNIE ZABIJA 9,7 tys. POLAKÓW
10. 7 mln POLAKÓW CHORUJE NA TARCZYCĘ
11. NADCIŚNIENIE TĘTNICZE - 6 mln chorych Polaków, 6 tys. zgonów rocznie, przyczyna udarów mózgu i zawałów serca.

12. Ok. 10 mln ...nawet co czwarty Polak  cierpi na jakąś chorobę przewlekłą.

12. Rocznie z powodu chorób serca umiera 100 tys. Polaków.

13. Ok. 3 mln Polaków cierpi na chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy.

14.  Ponad 2,5 mln Polaków ma zaburzenia erekcji, a z powodu chlamydii, najpopularniejszej bakterii wywołującej choroby weneryczne, cierpi nad Wisłą nawet 80 tys. osób.

15. 15% Polaków cierpi z powodu dyskopatii. Na częste bóle kręgosłupa narzeka niemal 25 proc.

16. Nawet 9 mln Polaków ma choroby zwyrodnieniowe stawów.

17. 10 mln Polaków ma żylaki, z czego 7,5 mln to kobiety.

18. Poszukaj pewnie jeszcze coś znajdziesz.

9 komentarzy:

  1. Nie ma zdrowych Polaków. NFZ wydatnie się do tego przyczynia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A często wystarczy przejśc na witarianizm czyli około 80% surowego jedzenia w naszej diecie.

      Przestańmy jeść w końcu ten martwy chleb, ryż z "Pomocy WE" i zacznijmy jeśc proste warzywa, a na pewno organizm nam się odwdzięczy.

      Pozdrawia Pan Błonnik ;-)

      Usuń
    2. @Arkadiusz Aurieliusz: Samymi surowymi warzywami nie dostarczysz organizmowi potrzebnych minimum 2000 kcal. Te 20% to mało. Ciekaw jestem Twojej diety. U mnie to w sumie tylko gotowany jest amarantus i soczewica, ale jem oprócz tego też 100g zmielonego sezamu z dodatkiem łyżki miodu (wychodzi chałwa) i 100g słonecznika co już mi daje 1300 kcal. Oprócz tego jeszcze 50g orzechów włoskich, a owoce do 12 rano.

      Usuń
  2. Kilka dni temu po 3 miesiącach doczekałem się wizyty u alergologa i okazało się że mam alergie na mąkę pszenną czyli gluten, mleko krowie i jajka. Uważam że przez to mam problemy z trądzikiem. Alergolog nie chciał mi dać tego badania, jednak udało mi się trochę podkoloryzować to mnie wysłał w końcu i się zdziwił. Po dniu miałem wizytę u jego żony dermatolog i stwierdziła oczywiście że to nie ma związku i dała mi podobne leki które brałem kiedyś, których nie mam zamiaru wykupić. Aczkolwiek pytanie mam inne. Mianowicie masz może jakąś wiedzę o usuwaniu blizn potrądzikowych laserem? Zauważyłem że po odstawieniu jajek o których nie miałem pojęcia że mi szkodzą (mleko i gluten pół roku temu odstawiłem) poprawiło mi się, jednak mam dużo blizn na twarzy. Zastanawiam się właśnie nad usunięciem ich laserem bo strasznie to wygląda. Co do mleka to jest to biała trucizna http://www.skarby-natury.com/index.php?k_d=27&id=329&long&t=newsart http://www.eioba.pl/a/1tl0/pij-mleko-bedziesz-kaleka-biala-smierc

    OdpowiedzUsuń
  3. Autorze bloga. Pomożesz? Spytałem czy wiesz coś na temat usuwania blizn potrądzikowych. O naturalnych metodach nie słyszałem. Co myślisz o laserowym usunięciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kolagen oprócz blizn działa też na wykwity? Chciałbym Cię jeszcze spytać ile go stosowałeś i czy używa się go tylko raz dziennie (wieczór) i czy mogę po myciu twarzy mydłem siarkowym? Czy wystarczy go nakładać na zmiany na skórze, czy lepiej całą twarz? Z góry dzięki za pomoc.

      Usuń
  4. Dzięki za link! Czytam Twojego bloga od kilku miesięcy to tego nie czytałem. Ten kolagen oprócz blizn działa też na wykwity? Od czasu odstawienia jajek nic nowego mi się nie pojawia, ale może coś jeszcze wyjdzie, bo w końcu dopiero od pół roku mam zdrową dietę. Chciałbym Cię jeszcze spytać ile go stosowałeś i czy używa się go tylko raz dziennie (wieczór) i czy mogę po myciu twarzy mydłem siarkowym? Myślałem że będę musiał zbierać na usuwanie blizn laserem (kilka tysięcy złotych), a tu się okazuje że jest alternatywa : ) Czy wystarczy go nakładać na zmiany na skórze, czy lepiej całą twarz? Dzięki za pomoc : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Za każdym razem jak wchodzę na Twój blog, to zaczynam się bać, jakie zagrożenia napotkam tym razem.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poszukiwacz Prawdy: To odpowiesz na moje pytania? Posty zaakceptowałeś, jednak odpowiedzi nie udzieliłeś. Tak jakbyś nie chciał kłamać, bo nie próbowałeś tego kolagenu. Na internecie są różne opinie na jego temat, dużo przeciw. Jest to dla mnie ważne bo całe wakacje w domu przesiedziałem przez te blizny... Chciałbym poznać prawdę bo mam ciężką sytuację finansową i te 400 zł na te 2 preparaty to dla mnie dużo. Oczywiście taniej niż jakbym miał płacić za lasery kilka tysięcy...

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły