poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Tajemnice korporacji "Neuromarketing"

Coraz więcej firm stosuje techniki neuromarketingu. Praktyki te wciąż budzą ogromne kontrowersje, a zakładają szczegółowe badania procesów zachodzących w mózgach konsumentów w czasie zakupów, analizę jak i dlaczego na niektóre kolory, zapachy, dźwięki reagujemy decyzjami zakupowymi. Teoria neuromarketingu zakłada, że 90% decyzji, człowiek podejmuje podświadomie. Jedną z firm korzystających z technik neuromarketingu jest McDonald's. Eksperci tej marki wynaleźli perfumy, które są rozpylane w restauracjach, a ich celem jest pobudzanie przyjemnych skojarzeń z marką i podniesienie sprzedaży jej produktów. Procter&Gamble także próbował takich działań, umieszczając w opakowaniach proszku do prania "Ariel" specjalną mieszankę perfum, której woń uwalniała się przy otwieraniu opakowania. Dzięki takiemu zabiegowi sprzedaż proszku wzrosła o 70%.


Czy takie działania są wciąż jedynie zabiegami marketingowymi, czy stanowią przykład manipulacji?


1 komentarz:

  1. Manipulacja...
    Czy stoi za tym jakość ?
    Niestety nie wiemy , bo kupujemy z powodu manipulacji...

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły