sobota, 30 listopada 2013

Błonnik i lecznicze zioła :)

W diecie Europejczyków XXI wieku często dominują pokarmy typu: Fast food, kanapka (z białym pieczywem) z masłem i szynką, napoje gazowane, słodkie soki z kartoników, jogurty, mięso, sery, słodycze, twarożki i jaja. Niektóre z wymienionych pokarmów (jogurt naturalny, jaja, twaróg z pewnego źródła) są zdrowe, a pozostałe wpływają negatywnie na nasz organizm. Niestety żadne z nich nie posiada w sobie błonnika, który jest odpowiedzialny za oczyszczanie naszego organizmu z toksyn, odchudza oraz zmniejsza ryzyko nowotworów (szczególnie raka jelita grubego).

Drogi czytelniku niezależnie od tego jaką kuchnię preferujesz, tłustą, bogatą w słodycze, niezdrową lub bezmięsną powinieneś zawsze pamiętać, że bez pokarmów bogatych w błonnik nie zajdziesz daleko. Błonnik jest odpowiedzialny za regularne wypróżnienia, które według wielu specjalistów powinny następować minimum 3 – 4 razy w tygodniu. Według prof. Michała Tombaka zdrowy człowiek wypróżnia się codziennie!

Istnieje wiele stron internetowych, blogów itp. opisujących zdrowotne właściwości różnych pokarmów. Na większości z nich nie ma odniesień do badań naukowych. Dlatego ja postanowiłem się „wysilić” i przybliżyć Wam wyniki badań, które udowadniają nie tylko fakt, że błonnik jest zdrowy i ale również wspomaga leczenie wielu chorób, m.in.: zespołu jelita nadpobudliwego, uchyłkowatości jelita grubego, wszystkich rodzajów raka układu pokarmowego oraz zaparć i wzdęć.


"Wiem dobrze, że dla ludzkiego ciała jest wielką różnicą, czy chleb jest biały, czy grubo mielony, z mąki z otrębami, czy bez" – Hipokrates


Do pokarmów bogatych w błonnik zaliczamy wszystkie włókniste owoce i warzywa (królują tu jabłka, marchew, śliwki, figi i daktyle) oraz otręby i wszelkie grubo mielone przetwory zbożowe (oraz ryżowe – szczególnie ryż brązowy), kasze, płatki i razowe pieczywo (szczególnie orkisz). Badania naukowe (Jean Carper, Żywność twój cudowny lek, s. 127 – 129) dowodzą, że produkty te są naturalnymi środkami przeczyszczającymi, które działają łagodnie i dużo bardziej bezpiecznie niż wiele leków. Dr W. Grant Thompson, gastroenterolog z uniwersytetu w Ottawie, w swojej książce o czynnościach jelit, stwierdził, że pokarmy bogate w błonnik są „(…) najbezpieczniejszym, najtańszym i najbardziej fizjologicznym środkiem leczącym i zapobiegającym [m.in.] zaparciom”.

Inny prof. (z tej samej dziedziny) Gerald Friedman, z nowojorskiej Akademii Medycznej Mount Sinai udowodnił, że dieta bogata w pokarmy zawierające błonnik stanowi podstawę w leczeniu zespołu jelita nadpobudliwego.

Nie pozostaje nam nic innego ja dodać m.in. owoce, warzywa oraz razowe pieczywo do naszej diety i cieszyć się życiem :)

 



Przydatne linki:
www.blonnik.eu/ - Strona o błonniku

Błonnik (kolejny ciekawy artykuł)

Tabela zawartości błonnika w poszczególnych produktach.

 




4 komentarze:

  1. Przyznam, że zrobiłeś dużo zamieszania zmianą adresu bloga(blogów?), już myślałem, że zrezygnowałeś z blogowania ;). Masz dla mnie jakieś rady jako dla początkującego bloggera? Chciałbym zdobyć więcej czytelników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za rady, jak powinien wyglądać artykuł, żeby wylądował na wykopie? Czytałem, że może to dać nawet kilka tysięcy wyświetleń. Jak to jest z wrzucaniem filmów i zdjęć bez zgody autora? Wiem, że istnieje coś takiego jak licencja CC, ale mimo wszystko nie wiem czy można np. wrzucić film z YouTube'a i go po prostu skomentować.

      Usuń
    2. Starasz się o uzyskanie zgody, czy wybierasz przypadkowe zdjęcia? a może wybierasz zdjęcia z licencją CC? Dzięki za rady, już Cię nie męczę. ;)

      Usuń
  2. To fakt błonnik jest bardzo przydatny dla organizmu . Ja lubię miksować ziarna siemienia lnianego i zaparzać tam jest mnóstwo błonnika :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły