piątek, 11 lipca 2014

Dlaczego ludzie za dużo jedzą?

Fragmenty ciekawej rozmowy na forum. Link do całości na końcu.


Dlaczego ludzie za dużo jedzą?

"Intrygujące pytanie, prawda? Sporo ostatnio o tym myślałam, bo przecież każdy wie, co powienien jeść, a czego unikać żeby nie tyć / lub ewentualnie schudnąć. A jednak ludzie spożywają jedzenie, które im szkodzi - powoduje różne choroby, tycie, spadek popędu seksualnego, cellulit itp. Dlaczego?

Oto moje wnioski:
1) Często ludzie nie mają kontaktu z własnym ciałem i emocjami, jakie przeżywają - nikt ich nie nauczył prawidłowego ich rozpoznawania i radzenia sobie z nimi/ wyrażania ich w sposób adekwatny. Często nie wiedzą, co naprawdę czują i każdy dyskomfort interpretują jako głód. Np. jestem zmęczony - zjem coś, jestem znudzony - zjem coś, jestem zdenerwowany - zjem coś, tęsknię - zjem coś, pouprawiał bym seks (ale nie mam z kim) ;) - zjem coś itd. itp. W rezultacie jedzą prawie non stop, choć ich organizm wcale nie sygnalizuje głodu.

2) Jedzenie jest wspaniałym (łatwo dostępnym i doraźnie również skutecznym) remedium na stres. Uspokaja poprzez samą czynność wkładania do ust (Freud miałby cos na ten temat do powiedzenia) a wyrzut cukru do krwi uspokaja i relaksuje. Jeśli ktoś nie wie, jak inaczej rozładować stres - łatwo sięga po jedzenie, zwłaszcza to z dużą zawartością cukru.

3) Niski status ekonomiczny. Jest grupa ludzi, których po prostu nie stać na to, czego pragną: kupowanie książek, bilety do teatru, chodzenie na koncerty, podróże, więc próbują zaspokoić swoje zachcianki w sferze, w której mogą to zrobić i kupują jedzenie. Niestety nie to zdrowe (droższe), ale właśnie to śmieciowe, które (wg. reklamy) "podniesie" ich status społeczny. Poza tym ciężko jest w życiu cały czas sobie czegoś odmawiać (bo nie ma forsy), więc myślą, że przynajmniej w sferze zakupów spożywczych kupię sobie i zjem to, na co mam ochotę".  

 "Chyba każda matka wie,że chipsy są niezdrowe,że dzieci po nich tyją ,a jednak często widzę,że matki kupują dzieciom,to co w rzeczywistosci im szkodzi. Dlaczego podejmują takie działania?Co nimi kieruje?"

 "większość matek właśnie tego nie wie. Ulegają programowaniu z reklam.
Jogurciki z cukrem, rama z witaminami, mleko w proszku, jedzenie ze słoiczków dla maluchów.

One uważają to co jest podawane w telewizji za świętość.
Niestety 80% społeczeństw to b....y".



Dlaczego ludzie za dużo jedzą? - link do całej rozmowy: http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=15851
 

2 komentarze:

Popularne artykuły