czwartek, 26 lutego 2015

poniedziałek, 9 lutego 2015

Czy potrafisz prawidłowo oddychać?


Pytanie postawione w tytule tylko pozornie wydaje się dziwne. Ludzie często chwalą się swoimi osiągnięciami. Jedni budują mosty i ogromne wieżowce. Inni są dumni ze swoich tytułów naukowych. Człowiek tyle osiągnął poleciał na księżyc, coraz głośniej mówi się o wyprawie na Marsa. Budujemy niesamowite maszyny, stworzyliśmy komputery i Internet. Ludzie są tacy niesamowici, a większość z nich nie potrafi poprawnie oddychać. Na co Ci tak wielkie osiągnięcia, sukcesy skoro nie potrafisz zadbać o swoje ciało? Zapominasz o tym co jest w życiu najważniejsze, czyli o Zdrowiu. 

Nauka o prawidłowym oddychaniu wiele lat temu bardzo zmieniła moje życie. Wszystko dzięki książkom prof. Michała Tombaka, w których po raz pierwszy natrafiłem na opisy ćwiczeń oddechowych. Dziś nauka wydaje się nadążać za tym co kiedyś wyśmiewała, czyli za mądrością, którą znali starożytni oraz mędrcy ze Wschodu. O tym jak ważne jest oddychanie dla ludzkiego zdrowia jogini z Indii nauczają od setek lat. 


Jak powinno się oddychać?

Człowiek świadomy, czyli taki, który wybija się ponad zmanipulowane masy wie, że nie wolno oddychać przez usta. Każdy, kto chce być zdrowy powinien oddychać nosem. To pierwsza i najważniejsza lekcja. Prawidłowe oddychanie jest tak samo ważne jak sen oraz kontrolowanie własnych emocji. Powiem więcej dzięki ćwiczeniom oddechowym dotlenicie swoje narządy wewnętrzne i wzmocnicie odporność. Ludzie, którzy potrafią prawidłowo oddychać są bardziej zadowoleni z życia. Swoją drogą zobaczcie jak nisko upadł człowiek XXI wieku. Nie potrafi poprawie oddychać, je świństwa z konserwantami, nie czyta książek, nie interesuje go nic poza zaspokajaniem podstawowych potrzeb (jedzenie, seks, impreza). To smutne, że cywilizacja tak wypaczyła człowieczeństwo. 



"Każda zła myśl skraca życie o kilka minut. Tybetańczycy mówią, że jeśli człowiek chce być zdrowy, nie powinien bać się choroby, starości i śmierci" - Michał Tombak


Na pytanie jak się uczyć oddychania? Profesor Tombak odpowiada w następujący sposób: "Położyć się na plecach. Położyć sobie książki na brzuch w okolicy żołądka. Oddychać przez nos, żeby książka poszła do góry. Kiedy robi się wydech, książka powinna powędrować w dół. Jeśli w ciągu doby człowiek zrobi 30 takich wdechów, może mieć pewność, że jego organizm zostanie dotleniony" - źródło: http://www.swiat-zdrowia.pl/artykul/zycie-jest-piekne-rozmowa-z-michalem-tombakiem




"Każda zła myśl skraca życie o kilka minut" - Michał Tombak


Musimy zdać sobie sprawę, że pozytywne myślenie i prawidłowe oddychanie są najlepszą drogą do zdrowia. Jest to też wspaniały sposób na odchudzanie. Sens właściwego oddychania polega na tym, że człowiek może pobierać ogromne zapasy naturalnej energii życiowej, która znajduje się w powietrzu i gromadzić ją w sobie. Poza tym prawidłowo oddychający człowiek zatrzymuje procesy starzenia się, poprawia swój metabolizm, zmniejsza masę ciała i zabezpiecza się przed chorobami.


Tybetańscy mnisi (nieliczni) znają technikę, którą nazywa się "systemem głębokiego oczyszczającego oddychania". Niestety nie wiemy na czym ten system polega. Profesor Tombak w swojej książce pisze, że jedyne informacje jakie udało mu się uzyskać na ten temat brzmiały: "Chcesz żyć długo - oddychaj głęboko i rzadko". 


Np. w Chinach dużą rolę odgrywają codzienne, kilkugodzinne ćwiczenia oddechowe. Naród ten słynie ze swojej sprawności fizycznej. Nawet Chińczycy będący w podeszłym wieku wykonują te ćwiczenia i często uprawiają sport. A jak jest u nas w Polsce? Ile staruszek zrobi szpagat albo pobiegnie w maratonie? nawet młodzi Polacy w wieku szkolnym często mają problemy z nadwagą, krążeniem krwi, bezsennością i stresem. Dlaczego w porównaniu do Chińczyków i np. Japończyków świadomość zdrowotna Polaków jest tak niska?

Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym jak w różnych sytuacjach zmienia się sposób waszego oddychania? Ludzie, którzy się denerwują oddychają głęboko i często. Taki sposób oddychania skraca życie. natomiast osoby, które się smieją wypuszczają powietrze małymi wydechami i wtedy czują się zdecydowanie lepiej - śmiech to zdrowie. Podobnie podczas śpiewania wykonuje się wdech i długo, powoli wypuszcza powietrze. W tym czasie osoba, która śpiewa odczuwa wewnętrzny spokój i czuje się odprężona. 


"Wielki joga Ramaczaraka (który jako pierwszy wyjawił sekrety nauki o oddychaniu i przekazał je do Europy) podkreślał, że gimnastyka oddechowa czyni każdego człowieka całkowicie wolnym od niebezpieczeństwa zachorowania na jakiekolwiek schorzenie organów oddechowych, pozbawi kataru i przeziębień, poprawi funkcjonowanie układu pokarmowego i nerwowego". 


Ćwiczenia oddechowe


Pełne oddychanie



Ćwiczenia można wykonywać na stojąco, siedząco lub w pozycji leżącej. Mięśnie ciała powinny być rozluźnione, oczy najlepiej zamknąć. Spokojnie wciągnąć powietrze przez nos, przy tym starać się wypełnić powietrzem dolną część płuc, przednia ścianka brzucha powinna pójść do przodu. Następnie wypełnić środkową część płuc, wypinając do przodu dolne żebra i piersi (klatkę piersiową), a następnie wypełniamy górną część płuc, unosząc pierś razem z górnymi żebrami, lekko rozciągając ramiona.


Teraz połączymy te trzy etapy w jeden powolny i ciągły wdech, podczas którego cała klatka piersiowa od góry do dołu się rozszerza i wypełnia powietrzem. Powietrze należy wydychać nosem, wolno utrzymując pierś w napięciu. W miarę jak powietrze wychodzi, należy stopniowo wciągać brzuch. 


Jeśli przyswojenie samemu pełnego cyklu oddychania będzie sprawiać trudności, to proszę zaobserwować jak oddycha małe dziecko i spróbować dokładnie „skopiować” sposób jego oddychania. Kiedy przyswoicie sobie Państwo typ pełnego oddychania, można przejść do specyficznych rytmów oddechowych. 

Świadome wstrzymanie oddechu zwiększa harmonijne rozprowadzenie energii po całym ciele, poprawia pracę gruczołów wydzielania do-krewnego, wzmaga rytm serca, sprzyja lepszemu nasyceniu krwi tlenem, a więc przyspiesza procesy utleniania. Dlatego też, gdy zaczniecie Państwo zajmować się ćwiczeniami oddechowymi, nie zdziwcie się, że Wasz ciężar ciała zacznie spadać. Proszę się postarać, chociaż przez 10-15 minut codziennie oddychać sposobem pełnego oddychania. Te minuty ćwiczeń przedłużą o lata Wasze życie. 



Oddychanie zdrowotne


Najlepiej te ćwiczenia wykonywać w pozycji leżącej, ale można również w siedzącej lub stojącej. Wdech nosem przez 2 sekundy, następnie wstrzymać oddech na 8 sekund, po czym wypuszczać powietrze przez 4 sekundy nosem. Wzór oddechowy pełnego cyklu oddychania zdrowotnego: 1:4:2, gdzie 1 to wdech, 4 – pauza lub wstrzymanie oddechu, 2 – wydech.

Uwaga!W oddychaniu zdrowotnym wdech jest dwa razy krótszy niż wydech, a pauza 4 razy dłuższa niż wdech. Czas wykonywania ćwiczeń: 2 minuty rano i wieczorem.



Oddychanie oczyszczające


Ten rodzaj oddychania oczyszcza płuca, stymuluje ośrodki oddechowe, odmładza i regeneruje komórki organizmu.

Wdech przez nos jak przy oddychaniu pełnym przez 2 sekundy, następnie wstrzymanie – 3 sekundy, po czym wyciągnąć wargi do przodu i wypuszczać powietrze ustami cienką „strużką”, przez 12 sekund, jeśli powietrze jeszcze zostało, to należy je energicznie wypuścić. Czas wykonywania ćwiczeń: 2 minuty rano i wieczorem. 




Oddychanie słoneczno-księżycowe


Dobowy cykl oddychania człowieka uzależniony jest od wpływu Słońca, Księżyca i gwiazd. Współczesne badania wykazały, że istnieje określony, rytmiczny system oddychania przez lewy i prawy otwór nosowy, który z dnia na dzień się zmienia u jednego i tego samego człowieka.

Widocznie centralny układ nerwowy kieruje naszym oddychaniem przez otwory nosowe, ponieważ potoki powietrza przechodzące przez prawy otwór nosowy oddziałują na procesy pobudzające, a przez lewy otwór nosowy – na procesy hamujące. Na przykład, jeśli Państwa lewy otwór nosowy z jakiś przyczyn jest zatkany i oddychacie tylko przez prawy otwór, to jesteście ciągle w stanie napięcia nerwowego i cierpicie na bezsenność. Jeśli jest zatkany prawy otwór i oddychanie odbywa się tylko przez lewy otwór nosowy, to nasz organizm znajduje się w stanie ciągłego zmęczenia.


Właściwe oddychanie przez nos jest niezbędne dla zdrowia każdego człowieka. Jogowie twierdzą: „Oddychać przez usta – to biec ku śmierci”. Czy mają jogowie rację? Oczywiście.

Naukowo dowiedziono, że podczas oddychania nosem do 80% pochłoniętego podczas wdechu kurzu i bakterii chorobotwórczych jest zatrzymywanych i neutralizowanych przez system błony śluzowej jamy nosowej. Czyli nos jest „swoista bramą”, która broni nas przed wszelkiego rodzaju infekcjami. Natomiast, kiedy nos jest „chronicznie” zapchany, wtedy oddychamy ustami i „nieodfiltrowane” powietrze (wraz z bakteriami chorobotwórczymi) dostaje się do przełyku, krtani, tchawicy i oskrzeli, wywołując w organizmie stany zapalne, nie tylko dróg oddechowych, ale także układu żołądkowo-jelitowego. Oddychanie przez usta u dzieci prowadzi do zahamowania u nich prawidłowego rozwoju tarczycy, a także zatrzymania ogólnego dojrzewania organizmu, narusza funkcjonowanie układu pokarmowego, staje się przyczyną ciągłych angin, przeziębień, grypy. Rożnego rodzaju gronkowce i paciorkowce – oto rezultat oddychania przez jamę ustną.


U dorosłych oddychanie ustami prowadzi do wczesnego starzenia się organizmu, miażdżycy, chorób serca, astmy. Dlatego należy nauczyć się regulować oddech podczas rozmów – tzn. wypowiadać słowa tylko na wydechu, a nie na wdechu, by jak najmniej powietrza dostawało się przez usta. Z tej też przyczyny podczas jedzenia należy starać się jak najmniej rozmawiać. Jeść powoli, spokojnie, nie śpiesząc się, dokładnie przeżuwać pokarm.

Technika oddychania słoneczno-księżycowego jest następująca: kciukiem prawej ręki zakryć prawy otwór nosowy, wciągnąć powietrze przez lewą dziurkę przez 2 sekundy, następnie, pauza przez 2 sekundy, wydech przez 4 sekundy. Następnie kciukiem lewej ręki zatkać lewy otwór nosowy i wykonać podobny cykl oddechowy.


Ćwiczenie należy powtarzać na przemian 10-12 razy dla każdego otworu nosowego. Powyższy cykl oddychania uspokaja system nerwowy, poprawia ogólne samopoczucie, likwiduje zmęczenie, pomaga, gdy mamy katar, cierpimy na reumatyzm, bóle głowy.



Wietnamski typ oddychania

Powoli wciągnąć powietrze nosem, przy czym maksymalnie wypiąć brzuch jak balonik, następnie pauza 1-2 sekundy i powolny wydech, starając się maksymalnie wciągnąć brzuch, po czym pauza 1-2 sekundy. Wzór oddechowy (w przybliżeniu) wygląda następująco: Wdech 2 sek., Pauza 2 sek., Wydech – 4 sek., Pauza 2 sek.

W pierwszym tygodniu wykonywać 10 powtórzeń, w drugim – 15 powtórzeń, w trzecim – 20 powtórzeń. Po miesiącu wykonywać codziennie od 30 do 60 powtórzeń w zależności od samopoczucia.

Ten sposób oddychania jest wspaniałym masażem układu pokarmowego, jelit, jelita grubego, wątroby, trzustki. 

Oddychanie – to podstawa życia. Od umiejętności prawidłowego oddychania zależy to, jak przeżyjecie Państwo całe swoje życie – nie chorując albo ciągle walcząc z chorobami. Gimnastykę oddechową należy przeprowadzać 2 razy dziennie: rano przed jedzeniem i nie mniej niż w trzy godziny po spożyciu ostatniego posiłku wieczorem. Ćwiczenia należy wykonywać na świeżym powietrzu lub w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. W każdej sytuacji życiowej starajcie się Państwo zawsze oddychać przez nos. 




Bibliografia:

Michał Tombak, Jak żyć długo i zdrowo, Łódź 2003.

piątek, 6 lutego 2015

85 dni pozostało do planowego wybuchu Wielkiego Kryzysu roku 2015-go

Właśnie czytam ciekawy artykuł, którym chciałbym się z Wami podzielić. Poniżej podaję kilka fragmentów oraz link do całości.


"Po wielkim festiwalu życia na kredyt lat 90-tych przyszło gwałtowne załamanie, związane także z oszustwami w danych statystycznych".

"Na Ukrainie strzelaniny i wymiany ognia wybuchają także w stolicy kraju. Na Białorusi - jak informuje Biełsat, trwa mobilizacja poborowych do wojska, ludzie zabierani są bez powiadomienia. Wojna tocząca się ok. 700 km od polskiej granicy wschodniej pochłonęła ok. 5,1 tys. ofiar wśród żołnierzy i cywili, oraz przemieściło się ok. 1,6 mln uchodzców choć rzeczywista liczba ofiar i uchodźców może być znacznie wyższa".

"Art Cashin z banku UBS ostrzega że rynek kredytowy w Chinach się załamał". 

"Euro spadło do najniższsego pozimu od 11 lat po obietnicy jego dodruku za pomocą quantitative easing. Marc Faber wygłosił opinię że w ciągu roku wiara inwestorów w banki centralne ulegnie załamaniu, a wyniku tego załamania przerzucą się oni na metale szlachetne".

czwartek, 5 lutego 2015

Afirmacje. Zmień swoje życie na lepsze.

O afirmacjach napisano już niejedną książkę. W Internecie znajdziecie bardzo dużo informacji na ten temat. Myślę, że większość z Was wie o co chodzi. Afirmacje są sposobem na zmianę nawyków myślowych. W ostatnim artykule pisałem o złości i pesymizmie. Przekonywałem Was, że negatywne myśli, przejmowanie się tym co mówią o Was inni, ciągły lęk itp. szkodzą zdrowiu zarówno ciała jak i duszy (psychiki). 

Dziś chciałbym dla odmiany zdradzić Wam kilka moich sposobów dzięki, którym zmieniłem swój sposób myślenia. Każdy kto czytał moje artykuły, zwłaszcza 

Jak pokonałem trądzik. Poznajcie moją historię wie, że kiedyś miałem problemy ze zdrowiem. bezgranicznie wierzyłem w antybiotyki przepisywane przez lekarzy, jadłem produkty z konserwantami, piłem cole i inne świństwa. To mnie niszczyło. No ale o tym już wiecie jeśli czytaliście np. wspomniany artykuł. 


Otóż bez afirmacji nic bym nie osiągnął. Afirmacje były moim pierwszym krokiem do przebudzenia. Owszem nigdy bym się o nich nie dowiedział gdyby nie książki prof. Michała Tombaka, Josepha Murphyego i wielu innych. Dzięki nim zrozumiałem jak ważne jest pozytywne myślenie oraz wewnętrzny spokój. Dziś trudno jest mnie wyprowadzić z równowagi. Jestem odporny na całe chamstwo, którego dookoła jest tak dużo. Jednakże nigdy nie osiągnąłbym takiego poziomu bez zmiany nawyków myślowych. Poniżej w kilku punktach postaram się Wam streścić zmiany, które w ostatnich latach pomogły mi dojść do miejsca, w którym jestem obecnie. Od Was zależy, czy coś z tego przeniesiecie do swojego życia.


Oto kilka moich rad:

1. Musicie zrozumieć, że wasze życie jest skarbem, o który powinniście dbać. Wszystkie negatywne myśli, złość, nienawiść, agresja szkodzą waszym narządom wewnętrznym i ostatecznie zaprowadzą Was przedwcześnie na cmentarz. Dlatego zacznijcie czytać na temat pozytywnego myślenia, gelotologii i afirmacji. W tym miejscu zachęcam do przeczytania artykułu: 
Medycyna psychosomatyczna. Czy uczucia mają wpływ na nasze zdrowie?

2. Codziennie powtarzaj sobie pozytywne afirmacje. Afirmacje są słowami, które można powtarzać głośno albo w myślach lub zapisywać na kartce. Ludzie niestety najczęściej wmawiają sobie tzw. afirmacje negatywne. Oto kilka przykładów: "pieniądze szczęścia nie dają", "nie zasługuję na to", "nie dam rady", "nigdy nie będzie mnie na to stać", "moje życie nie ma sensu", "to wszystko jej wina" itd. 

Znam wiele osób, które takie i podobne słowa wypowiadają jak mantrę każdego dnia. Z tego powodu chorują i są pesymistami, ciągle na wszystko narzekają. Jedynym ratunkiem dla takich ludzi (bez tego zmiana diety nic nie da) jest zmiana sposobu myślenia. Osoby takie powinny zacząć powtarzać (wmawiać sobie) pozytywne afirmacje. Każdy człowiek zasługuje na to żeby być kochanym, bogatym i zadowolonym z życia. Pieniądze dają szczęście, bez nich nie utrzymasz rodziny, nie kupisz jedzenia, nie kupisz książek, nie przeżyjesz żadnej przygody, nie pojedziesz w daleką podróż. Dzięki temu, że masz pieniądze i robisz zakupy napędzasz gospodarkę, a co za tym idzie przyczyniasz się do tworzenia nowych miejsc pracy. Dlatego raz na zawsze zrozum, że pieniądze są dobre i zasługujesz na to żeby być bogatą, wpływową osobą. 


3. Zawsze bądź optymistą i nie przejmuj się gadaniem innych ludzi. Nie myśl ciągle o tym, czy znajdziesz pracę, czy ludzie Cię lubią. Zamiast tego zacznij czytać o tym jak działa ludzka podświadomość - polecam książkę "Potęga podświadomości" Josepha Murphyego oraz film Sekret


4. Pamiętaj, że świat, w którym żyjesz od urodzenia narzuca Ci schematy myślenia. Jesteś kontrolowany od dzieciństwa. Zrozumienie tego jest pierwszym krokiem do przebudzenia. Od dzieciństwa system zmusza Cię do negatywnego myślenia. W programach telewizyjnych ciągle słyszysz dyskusje obrażających się wzajemnie polityków, a w serwisach informacyjnych serwuje się ludziom informacje negatywne o tym ile osób zginęło na drogach, o wojnach, chorobach i innych tragediach. Tym sposobem ludzie są bombardowani negatywnym myśleniem. Człowiek mądry, taki który się przebudził (nieliczne jednostki) jest odporny i nie pozwala sobie narzucić negatywnego schematu myślenia. Napisałem kiedyś artykuł pt. Optymizm, wiara i cuda, które zmienią Twoje Życiektóry chciałbym Ci w tym miejscu polecić. Przeczytaj go i zmień swoje życie.

wtorek, 3 lutego 2015

Złościć się to karać swój organizm za głupotę innych

Inni mogą narzekać. Ty bądź sobą i ciesz się życiem :)
Stres, strach lub złość towarzyszą wielu osobom każdego dnia. Niektórzy ledwo wstaną z łóżka i już narzekają. Każdy powód do narzekania jest dobry: polityk powiedział coś głupiego w tv, członek rodziny coś źle zrobił, ktoś napisał smsa nie takiego jak trzeba. Ludzie przejmują się praktycznie wszystkim. Jedni narzekają, że nie mają pracy, a inni stękają, że mają złą pracę i chcą znaleźć lepszą. Wielu myślicieli ze Wschodu twierdzi, że my Europejczycy byśmy byli o wiele zdrowsi gdyby nasze podejście do życia się zmieniło. My jednak wolimy narzekać. 

A Ty ile razy dziś narzekałaś? (narzekałeś?) Komu dziś tłumaczyłaś jak ma żyć? Na kogo się złościłaś? Mogę się założyć, że niewielu czytelników mojego bloga od rana nie znalazło przynajmniej jednego powodu do złości bądź narzekania. Pesymizm i brak umiejętności cieszenia się życiem są nieodłączną cechą wielu Polaków.   


I tu leży problem ponieważ negatywne emocje kumulują się w każdym człowieku i po kilku, kilkunastu latach mogą doprowadzić do choroby, raka, śmierci. Ogólnie niewesoło skończą Ci którzy narzekają. Na szczęście to nie mój problem, tylko Wasz. Ja dzięki licznym książkom i medytacji zrozumiałem, że życie jest skarbem, z którego należy się cieszyć każdego dnia. Nie przejmuję się praktycznie niczym. Nie drażnią mnie politycy, nie przeszkadzają ludzie o odmiennych poglądach. Żyję zgodnie z zasadą: Złościć się to karać swój organizm za głupotę innych

Piszę o tym ponieważ opanowanie własnych emocji, zmiana nawyków myślowych (np. poprzez afirmację, medytację, modlitwę, opowiadanie dowcipów, oglądanie komedii, śmiech, łaskotki itp.) jest pierwszym krokiem do zdrowia. Jeśli ktoś tego nie zrozumie to nic mu nie da dieta, oczyszczanie organizmu bądź sport. Najpierw należy poukładać sobie to co się ma w głowie, a dopiero później zacząć zwracać uwagę na to co się je i pije. Co z tego, że się zdrowo odżywiasz skoro ciągle chodzisz znerwicowana? Trądzik będzie Cię atakował z powodu złości i stresu. Skóra reaguje na nasze samopoczucie, osoby, które się często złoszczą i stresują często mają problem z chorobami skórnymi, nadwagą, bezsennością itp. Powiem więcej każdy narząd wewnętrzny, całe ciało reaguje na stan naszego samopoczucia. 

Wiele lat temu zrozumiałem, że nie warto narzekać. Dziś staram się cieszyć każdą chwilą życia. Nawet jeśli spotykam dziwnych ludzi, których zachowania nie rozumiem to nie pozwalam aby zburzyli oni mój spokój. Co mi da złość albo obgadywanie innych ludzi? Jeśli będę się na kogoś złościł to zaszkodzę sobie, a nie tej osobie. Czy lęk przed stratą pracy sprawi, że tej pracy nie stracę? Czy złość na jakąś osobę sprawi, że ta osoba się zmieni? Ja będę się złościł i padnę na zawał serca, a ta osoba będzie sobie żyła dalej. To takie proste, dlaczego tak wielu ludzi nie potrafi tego pojąć i "wyluzować"? Co im daje ciągła złość, ciągłe narzekanie? 

Człowiek, który jest naładowany negatywnymi emocjami często idąc przez las nie dostrzega piękna przyrody ponieważ jest zamyślony, ciągle rozmyśla o różnych sprawach. I co mu z tego przychodzi? Mistycy ze Wschodu i Zachodu twierdzą, że takie osoby są NIEŚWIADOME SWOJEGO ŻYCIA. Czy takie nieświadome życie ma sens? Czy naprawdę żyjesz tylko po to żeby jeść, spać i ciągle się wszystkim martwić? Uwierz mi, że swoją postawą możesz sobie tylko zaszkodzić. 

Naucz się myśleć pozytywnie, uśmiechaj się do ludzi nawet jeśli Ci "tyłek obrabiają", obgadują Cię? Mnie też wielu obgaduje i wiesz co? Zupełnie mnie nie obchodzi co myślą o mnie inni. Niech mnie obgadują, niech się złoszczą ja wolę przeczytać ciekawą powieść, zjeść coś dobrego, obejrzeć interesujący film. Inni ludzie, ich poglądy, ich problemy mnie nie obchodzą. 

To o czym piszę jest łatwiejsze niż myślisz. Musisz tylko zacząć pracować nad swoją psychiką. Polecam książkę pt. "Potęga podświadomości" autorstwa Josepha Murphyego oraz film "Sekret"




Popularne artykuły