wtorek, 3 lutego 2015

Złościć się to karać swój organizm za głupotę innych

Inni mogą narzekać. Ty bądź sobą i ciesz się życiem :)
Stres, strach lub złość towarzyszą wielu osobom każdego dnia. Niektórzy ledwo wstaną z łóżka i już narzekają. Każdy powód do narzekania jest dobry: polityk powiedział coś głupiego w tv, członek rodziny coś źle zrobił, ktoś napisał smsa nie takiego jak trzeba. Ludzie przejmują się praktycznie wszystkim. Jedni narzekają, że nie mają pracy, a inni stękają, że mają złą pracę i chcą znaleźć lepszą. Wielu myślicieli ze Wschodu twierdzi, że my Europejczycy byśmy byli o wiele zdrowsi gdyby nasze podejście do życia się zmieniło. My jednak wolimy narzekać. 

A Ty ile razy dziś narzekałaś? (narzekałeś?) Komu dziś tłumaczyłaś jak ma żyć? Na kogo się złościłaś? Mogę się założyć, że niewielu czytelników mojego bloga od rana nie znalazło przynajmniej jednego powodu do złości bądź narzekania. Pesymizm i brak umiejętności cieszenia się życiem są nieodłączną cechą wielu Polaków.   


I tu leży problem ponieważ negatywne emocje kumulują się w każdym człowieku i po kilku, kilkunastu latach mogą doprowadzić do choroby, raka, śmierci. Ogólnie niewesoło skończą Ci którzy narzekają. Na szczęście to nie mój problem, tylko Wasz. Ja dzięki licznym książkom i medytacji zrozumiałem, że życie jest skarbem, z którego należy się cieszyć każdego dnia. Nie przejmuję się praktycznie niczym. Nie drażnią mnie politycy, nie przeszkadzają ludzie o odmiennych poglądach. Żyję zgodnie z zasadą: Złościć się to karać swój organizm za głupotę innych

Piszę o tym ponieważ opanowanie własnych emocji, zmiana nawyków myślowych (np. poprzez afirmację, medytację, modlitwę, opowiadanie dowcipów, oglądanie komedii, śmiech, łaskotki itp.) jest pierwszym krokiem do zdrowia. Jeśli ktoś tego nie zrozumie to nic mu nie da dieta, oczyszczanie organizmu bądź sport. Najpierw należy poukładać sobie to co się ma w głowie, a dopiero później zacząć zwracać uwagę na to co się je i pije. Co z tego, że się zdrowo odżywiasz skoro ciągle chodzisz znerwicowana? Trądzik będzie Cię atakował z powodu złości i stresu. Skóra reaguje na nasze samopoczucie, osoby, które się często złoszczą i stresują często mają problem z chorobami skórnymi, nadwagą, bezsennością itp. Powiem więcej każdy narząd wewnętrzny, całe ciało reaguje na stan naszego samopoczucia. 

Wiele lat temu zrozumiałem, że nie warto narzekać. Dziś staram się cieszyć każdą chwilą życia. Nawet jeśli spotykam dziwnych ludzi, których zachowania nie rozumiem to nie pozwalam aby zburzyli oni mój spokój. Co mi da złość albo obgadywanie innych ludzi? Jeśli będę się na kogoś złościł to zaszkodzę sobie, a nie tej osobie. Czy lęk przed stratą pracy sprawi, że tej pracy nie stracę? Czy złość na jakąś osobę sprawi, że ta osoba się zmieni? Ja będę się złościł i padnę na zawał serca, a ta osoba będzie sobie żyła dalej. To takie proste, dlaczego tak wielu ludzi nie potrafi tego pojąć i "wyluzować"? Co im daje ciągła złość, ciągłe narzekanie? 

Człowiek, który jest naładowany negatywnymi emocjami często idąc przez las nie dostrzega piękna przyrody ponieważ jest zamyślony, ciągle rozmyśla o różnych sprawach. I co mu z tego przychodzi? Mistycy ze Wschodu i Zachodu twierdzą, że takie osoby są NIEŚWIADOME SWOJEGO ŻYCIA. Czy takie nieświadome życie ma sens? Czy naprawdę żyjesz tylko po to żeby jeść, spać i ciągle się wszystkim martwić? Uwierz mi, że swoją postawą możesz sobie tylko zaszkodzić. 

Naucz się myśleć pozytywnie, uśmiechaj się do ludzi nawet jeśli Ci "tyłek obrabiają", obgadują Cię? Mnie też wielu obgaduje i wiesz co? Zupełnie mnie nie obchodzi co myślą o mnie inni. Niech mnie obgadują, niech się złoszczą ja wolę przeczytać ciekawą powieść, zjeść coś dobrego, obejrzeć interesujący film. Inni ludzie, ich poglądy, ich problemy mnie nie obchodzą. 

To o czym piszę jest łatwiejsze niż myślisz. Musisz tylko zacząć pracować nad swoją psychiką. Polecam książkę pt. "Potęga podświadomości" autorstwa Josepha Murphyego oraz film "Sekret"




1 komentarz:

  1. Pozytywne myślenie udowodnione że ułatwia życie bo nie skupia się na złym a przyciąga dobre.

    OdpowiedzUsuń

Popularne artykuły