czwartek, 5 listopada 2015

Czy kawa szkodzi naszemu zdrowiu? Niestety tak.

Kiedyś uważałem, że kawa jest zdrowa, ba nawet napisałem artykuł pt.: "Kawa kusi i zniewala", w którym podałem siedem powodów dla których warto pić kawę. Dziś jednak chciałbym wam napisać, że jakiś czas temu zmieniłem zdanie. Do wyeliminowania kawy z mojej codziennej diety skłonił mnie artykuł Jarka Kefira, którego fragmenty cytuję poniżej:

Jarek Kefir, Kofeina to narkotyk który zabija na raty! „Byliśmy okłamywani przez lata”:


"Już jedna filiżanka kawy zwiększa stężenie adrenaliny (hormonu stresu) o 200%, jak i zwiększa poziom kortyzolu (jeszcze gorszego hormonu stresu) o 30%.
Nadmiar kortyzolu to jedna z wielu cywilizacyjnych plag zdrowotnych trapiących ludzkość. Wyniszcza nie tylko ciało, ale także psychikę i umysł. Kortyzol jest antagonistą życiodajnego hormonu – DHEA. A więc oznacza to, że wzrost kortyzolu powoduje automatyczny spadek hormonu młodości, jakim jest DHEA".

"Pobudzenie, jakie odczuwamy po kawie, to nic innego, jak wprowadzenie organizmu w stres".

"Kofeina jest produkowana przez więcej niż 80 gatunków roślin. Powodem może być przeżycie. Jak się okazuje, kofeina jest używana przez rośliny jako pestycyd. Kofeina jest uważana za nieszkodliwą, gdyż jest w szerokim użyciu. Dr William Dement w swojej książce pt. „The Promise of Sleep” powiedział, że jeśli kofeina byłaby przedstawiona dziś, to nie byłaby wprowadzona do użycia".


"KOFEINA = STRES, NIE ENERGIAKofeina powoduje stres. Pojedyncza dawka 250 miligramów kofeiny pokazała wzrost hormonu stresu – adrenaliny – o ponad 200%".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne artykuły