środa, 17 maja 2017

Herbata z cytryną albo mlekiem szkodzi zdrowiu

Herbata z cytryną lub mlekiem (tzw. bawarka) to bardzo popularne połączenia. Niestety oba są niezdrowe. Musicie mieć świadomość, że warto pić tylko herbaty liściaste albo zioła (np. Dary Natury). 


W przypadku herbaty z cytryną dochodzi do wytworzenia się szkodliwego dla zdrowia cytrynianu glinu, który będzie odkładał się w naszym ciele i z czasem może doprowadzić np. do choroby Alzheimera. Herbaty i cytryny po prostu nie można łączyć, musicie wyzbyć się dziwnych przyzwyczajeń. Wiem, że na początku to będzie trudne, bo ciocia, wujek, babcie, restauracje, wszyscy oferują herbatę z torebki z cytryną. Wolicie być zdrowi, czy może priorytetem dla was jest robić to, co wszyscy, nie wychylać się i szkodzić swojemu zdrowiu?


Wasze zdrowie, wasza sprawa. 


Jeśli zaś chodzi o herbatę z mlekiem to w tym przypadku następuje połączenie obecnego w nabiale wapnia z kwasem szczawiowym obecnym w herbacie. Substancje te łączą się ze sobą, tworząc szczawiany wapnia, odpowiedzialne między innymi za powstawanie kamieni nerkowych.


7 komentarzy:

  1. Ja od lat nie piję herbaty z cytryną, ba nie uznaję herbatek z paczki. Wartościowe dla mnie są tylko herbaty liściaste. Artykuły, a szerzej blogi takie jak ten są bardzo potrzebne. Trzeba cały czas edukować nasze głupiutkie społeczeństwo. To straszne mam dopiero 15 lat, a o zdrowym jedzeniu wiem więcej od moich rodziców, którzy zupełnie o siebie nie dbają.

    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeraża mnie to, że niektórzy są tak niedouczeni, że piją z uśmiechem herbatę z cytryną albo jedzą biały chleb. Mamy XXI wiek, a mimo tego wielu Polaków nawet nie czyta składu kupowanych produktów, niektórzy nawet nie wiedzą czym są konserwanty i GMO. Żenada. A potem płaczą, krzyczą i Boga za swojego raka lub inną chorobę obwiniają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety autor za bardzo tematu nie zbadał. Liście herbaty bogate sa w glin, bo sama roślina potrzebuje podłoża w nie bogatego. Glin nie jest rozpuszczalny w wodzie i podczas parzenia nie przedostaje się do herbaty (napoju) chyba że, PODCZAS PARZENIA dodamy cytrynę. Wtedy powstaje cytrynian glinu, który już w wodzie się rozpuszcza. Zatem herbata z cytryną jest bezpieczna kiedy cytrynę doda się po zaparzeniu herbaty i usunięciu liści.

    Pozdrawiam,
    Joozwa Chemik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chemiku poczytaj książki prof. Michała Tombaka oraz Jerzego Zięby wówczas zrozumiesz, że te swoje uniwersyteckie książki, regułki, definicje są dobre tylko podczas wykładów :) W prawdziwym życiu wiedza uniwersytecka prawie nigdy nie pokrywa się z rzeczywistością :D Herbata z mlekiem lub z cytryną szkodzi, tego się trzymajcie i nie słuchajcie głupot.

      Tak samo jak szkodzą wszystkie konserwanty (tzw. E dodatki, wszystkie bez wyjątku), tak samo jak szkodzi GMO, biały cukier i biała mąka.

      Chemicy są ludźmi, którzy wymyślili konserwanty, opryski pól, wzmacniacze smaku, te całe chemiczne dziadostwo zatruwające nasze pola i żywność. To własnie chemicy zniszczyli naszą planetę i nasze zdrowie. Dzięki chemikom lekarze stali się marionetkami, które ograniczają się tylko do przepisywania antybiotyków. Pięknie ten fakt opisałem w swoim artykule o trądziku:

      "Jak pokonałem trądzik. Poznajcie moją historię" - https://galaktykazdrowia.blogspot.com/2012/12/jak-pokonaem-tradzik-poznajcie-moja.html

      Usuń
    2. Twój artykuł o trądziku czytałam kilka lat temu, dzięki niemu zrozumiałam, że dermatolog mi bardziej szkodzi niż pomaga (ciągle mi tylko przepisywał tetracyklinę i nic nie wspominał o jedzeniu, konserwantach itp.). Dopiero zmiana stylu życia i zlekceważenie dermatologa z jego chemicznym arsenałem dały efekt. Teraz mam ładną cerę, męża, dzieci... ehh długo bym mogła pisać o tym jak ważne jest zdrowe jedzenie.

      No ale z chemikami nie wygrasz, oni są już skazani na swoje uniwersyteckie myślenie.

      Życzę miłego dnia,
      Kasia

      Usuń
    3. to ta sama Kasia z pierwszego komentarza, która ma 15 lat? I dzieci i męża? Muzułmanka jakaś? :)

      Usuń
    4. Moim skromnym zdaniem na tej planecie żyje więcej niż jedna osoba o imieniu Katarzyna, ale co ja tam wiem ;)

      Usuń

Popularne artykuły